18 July 2014

Cennetten Çıkma Fırında Patates

PATATEESSS!!!! 

Yemek severler hemen buraya toplansın. Normalde patatese düşkün olmayan ben resmen her şeyi bırakıp bu patateslere daldım. Her bir patatesi gözlerimi kapatarak, tadına baka baka, doya doya yedim. O denli beğendi ki eşim ertesi gün aynısından istedi :) Resim zaten kendi adına konuşsun :)



Malzemeler aslında basit ve herkesin bulabileceği malzemeler. 
  • Patates
  • Tereyağı
  • Zeytin yağı
  • Sarımsak
  • Taze baharatlar (kekik, biberiye vs)
  • Tuz
  • Sirke (opsiyonel)

Aslında burada yapılacak şey çok basit ama iki aşamalı bir durum :) O sebeple uğraşırım yeter ki bu mükemmelliğe ulaşayım ve bunları yiyeyim derseniz gözlerinizi açın :)

Öncelikle kabuklarını soyduğunuz patatesleri tuzlu suda ortalama 10dk kadar kaynatın. Daha sonra suyunu süzdüğünüz patatesleri istediğiniz kaba yerleştirmeden (bu borcam olabilir, benim gibi döküm tava da olabilir) Altına istediğiniz yağı ekliyorsunuz. İster zeytin yağı, ister tereyağı ama biraz bol tutmakta fayda var. Ben her ikisini karıştırdım. Döküm tava kullanacaklara bir tavsiyem var. Patateslerinizi sıcak tavaya yerleştirin, bu şekilde patatesler tavanın dibine yapışmayacaktır. Fırınınızı açarken (180 derece) tavanızı da içine koyun ve haşlama bitince de fırından (ELDİVENLE!) çıkartın. Tavaya koyduğunuz tereyağ veya arzunuza göre hangi yağ ise koyun ki erimeye başlasın. Bu sırada evinizde var ise taze baharatlarınızı ve sarımsağınızı hazırlayın.

Haşlanmış patateslerinizi arzuya göre dilimleyin ya da bütün bırakın. Küçük bir tabağa zeytin yağınızı koyun ve baharatlarınızı bunun içine bandırın. Bu şekilde hem baharatlarınız daha zor yanacaktır hem de yağın içine baharatın tadı karışacaktır. Ben bu yağın içine minnacık da sirke koyuyorum (bir tatlı kaşığı kadar) ve bu inanılmaz değişik bir tat veriyor. Kesinlikle sirke ile alakası olmayan ama onun keskinliğini veren bir tat oluyor, denemenizi tavsiye ederim. 



Fırında yarım saat pişen patatesleri çıkartıp, yönlerini değiştirip, biraz da üzerine baskı uygulayarak HAFİFTEN parçalıyorsunuz ki üstünde bulunduğu tabana daha çok yeri değsin. Farkındaysanız benim patateslerim biraz yassı ve üzerinde iz var ;)

Yağa bandırdığımız baharatları bütün patateslerin üzerine bir güzel sürüyoruz. Baharatları bandırıp bandırıp sürüyoruz. Kalan yağ ve sirkeyi tavaya döküyoruz. Patatesleri fırına sokmadan önce hazırladığımız diş sarımsakları biraz eziyoruz (bu şekilde tadı ve suyu daha rahat çıkıyor) ve parçayı bütün haliyle patateslere sürüyor ve tavaya atıyoruz. Ben yaklaşın 3-4 tane irili ufaklı sarımsak dişi 

Sizee garanti veriyorum hayatınızda bu denli güzel, ağız sulandıran ve yemeye doyamayacağınız bir patates tarifi daha bu dünyada yok :) Mükemmeldi!

Ben bu patatesleri evde et parça olarak adlandırdığımız bir dilim antrekotun yanına servis ettim ve et düşkünü olan birisi olarak etten vazgeçip patatese yöneldim :) O denli güzel oldu yani :)

Yazarken bile ağzım sulandı :) Afiyet olsun... Mutlaka yorumlarınızı bekliyorum. 

No comments:

Post a Comment